Vestul îşi propune ca prin opinii şi luări de poziţie să promoveze
valorile tradiţionale bănăţene şi descentralizarea economico-administrativă.

M.S. Regele Frdinand I Întregitorul – 89 ani de la trecerea la cele veşnice

M.S. Regele Frdinand I...

Vara anului 1927 a îndoliat întreg Regatul României. În noaptea de 20 iulie, Regele...[...]

Rege, de 87 de ani

Rege, de 87 de ani

În 20 iulie 1927 Mihai I a devenit, pentru prima dată, rege al României, după ce...[...]

Regina Maria

Regina Maria

În urma cu 76 de ani, la 18 iulie 1938, a trecut la cele veşnice Regina Maria, care a...[...]

ACTUALITATE

Doi importanţi strategi de campanie electorală din SUA, la Timişoara

Scris la: 16.10.2012, de: Radu A. GHEŢA Print

Foto 1

Doi strategi de campanie electorală din Statele Unite ale Americii participă miercuri, 15 octombrie, la o masă rotundă ce are loc la Timişoara.

Manifestarea este organizată de Ambasada SUA, Biblioteca Judeţeană Timiş şi American Corner Timişoara. Cei doi invitaţi sunt Donald Fowler (Partidul Democrat din SUA) şi Paul Pelletier (Partidul Republican din SUA).
Masa rotunda va avea loc la Café TEXT (Bastion Theresia, Corp A), miercuri, 17 octombrie, de la ora 10.00. Discuţiile se vor purta în limba engleză. Biografiile celor doi se afla mai jos, in acest document. Cei doi invitaţi vor vorbi despre mecanismele uneia din cele mai elaborate campanii electorale din lume. În această direcţie,  vor fi abordate teme precum: rolul noilor mijloace de comunicare socială în dialogul cu electoratul (Facebook, Twitter, bloguri, myspace etc.); importanţa mesajelor electorale transmise prin mijloacele de comunicare socială; rolul cetăţenilor obişnuiţi şi cel al voluntarilor de campanie; elemente comune şi diferenţe între cei doi candidaţi la preşedinţia SUA privind abordarea politicii interne şi externe, în contextul crizei globale; modul în care criza globală influenţează rezultatele alegerilor prezidenţiale din SUA; temele majore de campanie ale celor doi candidaţi şi modul în care se diferenţiază de temele campaniilor prezidenţiale trecute; configurarea politicii externe americane după alegerile din 6 noiembrie, în funcţie de partidul candidatului care va câştiga.
Paul Pelletier are peste două decenii de experienţă în politică, comunicare, strângere de fonduri, corporaţii, companii non-profit şi consultanţă. Acesta este recunoscut ca unul dintre experţii de vârf din SUA în campanii electorale şi management în politică, mediu corporatist şi organizaţii non-guvernamentale. A fost consilier legislativ în Congresul american, la Washington, şi asistent adjunct special la Casa Albă, înainte de a înfiinţa „Direct Campaign Solutions”, o firmă de consultanţă pentru management media de campanie şi strângeri de fonduri.
Pelletier a activat în peste 36 de campanii electorale şi este unul dintre cei mai experimentaţi şi solicitaţi profesionişti în comunicare şi politică din SUA. Vastele sale cunoştinţe şi tehnici de strângere de fonduri l-au determinat să organizeze cursuri şi seminare pe întreg teritoriul Statelor Unite pentru organizaţii precum Departamentul de Stat al Statelor Unite, Comitetul Naţional Republican, Institutul de Management de Campanie al Universităţii Americane, Institutul de Leadership, revista „Campanii şi alegeri”, Asociaţia Americană a Consultanţilor Politici, Institutul de Ştiinţe Politice Aplicate „Bliss” al Universităţii din Akron, statul Ohio, Şcoala de Comunicare „Manship” a Universităţii statului Louisiana, Universitatea Regent, Academia Navală Americană, Asociaţia Profesioniştilor din Domeniul Strângerii de Fonduri şi Institutul Republican Internaţional în cadrul căruia a primit onoruri din partea statului ucrainean pentru contribuţia sa la predarea de tehnici moderne de campanie şi comunicare în masă demnitarilor ucraineni.
Pelletier a lucrat şi în cadrul a numeroase campanii de capital pentru organizatii non-profit, contribuind la sensibilizarea opiniei publice cu privire la diverse cauze de importanţă publică, la nivel regional şi naţional. A reuşit să strângă fonduri de milioane de dolari pentru cauze variate, de natură religioasă, medicală, educaţională şi culturală. Paul Pelletier este licenţiat în ştiinţe politice şi comunicare în masă al Universităţii Columbus, a obţinut o diplomă de masterat în managementul comunicării politice de la Universitatea Regent şi un certificat de studii avansate în psihologie politică din partea Universităţii George Washington. Este comentator invitat al BBC Radio şi BBC World Television pe probleme politice şi actualităţi şi a comentat pentru acestea campaniile prezidentiale din SUA din 2000 şi 2004 şi discursurile prezidenţiale de învestire din 2001 si 2005. Paul Pelletier este veteran al operaţiunii  „Iraqi Freedom” din 2006 şi a fost medaliat de două ori de Forţele Navale ale SUA pentru realizări deosebite.
Donald L. Fowler, preşedinte al companiei “Fowler Communication Inc.”,  a fost preşedinte la nivel naţional al Comitetului Naţional al Partidului Democrat din SUA în perioada 1995-1997. Fowler, profesor de ştiinţe politice şi om de afaceri din Carolina de Sud, a avut diverse funcţii în structura Partidului Democrat, inclusiv director executiv al partidului, preşedinte de filială de partid şi director executiv al Convenţiei Naţionale Democrate din Atlanta din 1988. A  predat administraţie publică şi politică americană la Universitatea din Carolina de Sud şi este colonel în retragere al Armatei SUA, fiind absolvent al Colegiului de Război al SUA. Înainte de Convenţia Naţională a Partidului Democrat, a fost numit preşedinte al „Comisiei de etică” a Partidului Democrat, menită să reformeze procesul de numire a candidaţilor prezidenţiali. Pe timpul acestui mandat, Fowler a activat în cadrul campaniei electorale a lui Bill Clinton şi Bob Dole. Ca preşedinte la nivel national al comisiei, Fowler a administrat operaţiunile de zi cu zi ale partidului şi, împreună cu preşedintele general, Christopher Dodd, a  fost „imaginea” publică a partidului. Fowler îşi continuă activitatea politică în calitate de membru al Comitetului Naţional Democrat. Fowler şi agenţia sa de comunicare au dezvoltat proiecte de relaţii publice la nivel de stat şi de guvern federal pentru diverse grupuri de clienţi, realizând de asemenea studii de marketing, publicitate, relatii publice şi programe de marketing pentru clienţi naţionali şi internaţionali.  

de Radu A. GHEŢA

Copyright © 2011 Reproducerea totală sau parţială a materialelor necesită acordul în scris al Vestul.ro


Editorial

Editorial

Scris la: 1 Decembrie 2016

Memorandumul lui Maniu – mai actual decât oricând

“Luăm exemplul ţinutului Timiş, ţinut relativ bogat. Din acest ţinut, Statul încasează pe an aproximativ 5-6 miliarde. Ştiţi cât îi rămân din aceste miliarde pentru nevoile lui administrative, culturale, economice, sanitare etc.? 200 milioane!" Aceasta era situaţia în 1938, la 20 de ani de la Marea Unire. Astăzi, după încă 78 de ani, ce s-a schimbat?

Citeste articolul

Castelino Club pentru Copii in Timisoara

play